Comunicat de suport i concentració per a les encausades de la Vaga General del #14N a Nou Barris.

El 14 de novembre de 2012, Nou Barris es va mobilitzar, amb la resta de pobles d’Europa, en una jornada d’acció, vagues i solidaritat per dir NO a les polítiques d’austeritat i de retallades aplicades pels governs i dictades pels “mercats”, els especuladors i els grans bancs. La consigna va ser molt clara, no paguem la factura d’una crisi de la que no som responsables.

Aquest dia es va realitzar l’habitual cercavila informatiu, convocat per partits polítics, tots els sindicats i les principals entitats veïnals, i amb la participació de centenars de veïns, que va caminar durant més de 4 hores pels principals carrers de Nou Barris en un ambient reivindicatiu però pacífic.

El mateix dia 14 va ser detingut en Carles, veí del barri de Porta membre de la CGT i de la Trobada Alternativa de Nou Barris, i l’endemà va ser el torn d’en Francisco, veí del barri de Guineueta i membre, en aquell moment, del 15M i l’assemblea per l’habitatge digne 500×20.

Tots dos van ser detinguts a la porta de casa seva, el que demostra que se’ls coneixia i que se’ls perseguia per part de la unitat d’informació dels Mossos d’Esquadra.

Al Carles l’acusen de diversos desordres públics, danys, i posar en perill la seguretat viària (tallar el carrer) i al Francisco de ser l’autor intel∙lectual d’aquests fets i per participar també en els mateixos. Per aquestes acusacions, la fiscalia sol∙licita quatre anys de presó a cadascú, a més del pagament de 15.400€ en total.

L’estada de 48 hores a comissaria del Carles, allargada en el temps de forma injustificada i la detenció paralitzada durant 24 hores del Francisco, va provocar que la instrucció i recerca policial fos portada a terme la Magistrada Carmen García Martínez, coneguda en relació al ja conegut Cas 4F (Ciutat Morta), que va incidir en la injusta entrada a presó de quatre ciutadanes, sent una d’elles Patricia Heras, que es va acabar suïcidant.

Per tot això, el Comitè Unitari de Vaga General de Nou Barris, exigeix a la Fiscalia General de l’Estat la retirada de les acusacions i l’absolució d’en Carles i en Francisco.

US CONVOQUEM A LA CONCENTRACIÓ A LES PORTES DE LA CIUTAT DE LA INJUSTICIA EL PROPER DIMARTS DIA 19 DE SETEMBRE A LES 9:30 HORES DEL MATÍ, I A LES 8:45 AL METRO LLUCMAJOR (PLAÇA REPUBLICA) PER ANAR TOTES JUNTES DES DE NOU BARRIS.

!!!!!!!!!!!! FRANCISCO I CARLES ABSOLUCIÓ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Escriba aquí su comentario